Wednesday, September 26, 2012

Allıklar ve Yüz Renklendiriciler (Tintler)


Oldum olası makyaj yapmaktan keyif almışımdır. Aynada renkli, ufak tefek hileler barındıran rötuşlar atmak hep hoşuma gitmiştir. Yeni yeni makyaj yapmaya başladığım zamanlarda nedense allığı es geçmiştim. Bunun kendimce nedenini biliyorum: O yıllarda allık sürdüğünü gördüğüm “büyüklerimin” yanlış allık uygulamaları nedeniyle bir palyaço görünümü almalarına ramak kalmış olmasıydı Allık her ne kadar makyajda öne çıkan bir öğe olmasa da, yanlış yapılan allık uygulamaları hiç zorlanmadan bu öğeyi epeyce ön plana çıkarabilir

Yıllar sonra yeni teknikler öğrenmek için gittiğim bir makyaj kursundaki eğitmen, “makyaj konusunda iki tür kadın vardır: göz kadını ve dudak kadını” dediğinde neden allığın göz ardı edildiğine dair bir nebze daha profesyonel bir görüş oluşmuştu kafamda. Göz kadını ağırlıklı olarak göz makyajı yaparken, dudak kadınları göz makyajını ya hiç ya da çok hafif yapıp iddialı renklerde ruj kullanarak dikkati dudaklara çekiyor.

Böyle kısa bir makyaj bilgisi verdikten sonra gelelim yine allıklara. Allığın makyajın tamamlayıcısı olduğunu düşünüyorum. Makyajın her parçası önemli ama allık yüze renk veren bir madde olduğundan olmazsa olmaz olarak görüyorum. Allığın cilt rengine göre renk seçimi kadar doğru uygulanışı da önemli. Ve tabii ki içeriklerinin güvenli olması...

Benim son 6-7 senedir çok severek kullandığım bir marka var: Bare Minerals (Bare Escentuals).Bu marka Türkiye’de sadece eczanelerde satılıyor, Amerika’da kendi mağazaları var, Avrupa’da ise Sephoralarda bulunabilir. Mineral makyajı çıkaran ilk markalardan. Toz pudralarını da güvenle kullanıyorum ama allıklarından yaz kış vazgeçemiyorum. Sıkıştırılmış toz olmaması nedeniyle çok daha uzun süre dayanıyor. İçeriğinde parabenler, sülfatlar, sentetik kokular, sentetik boyalar, petrokimyasallar ve ftalatlar yok. EWG’den de yeşil kategoride puan almış bu ürünü kesinlikle tavsiye ederim. Bare Minerals aynı zamanda hayvanlar üzerinde deney yapmamasıyla da bizden tam not alıyor.

http://www.sephora.com/bareminerals-blush-P61009

Bir de USDA tarafından organik sertifikasına sahip olan Flora markasının allıkları var. Bu allıklar mineral değil, sadece organik bitkilerin pudra haline getirilmesinden oluşuyor. Tamamen organik içerikten oluştuğu için de güvenli bir ürün.

http://magaza.saru.com.tr/organik_flora_allikmelon/ProductDetails.aspx?ProductID=179

Bir de birkaç sene önce Ağça ile Sephora’da keşfettiğimiz Benefit marka sıvı allıklar var. Bir diğer adı da tint. Çünkü bunlar allık kadar yoğun olmayan ama yanaklara doğal bir renk veren sıvı renklendiriciler. Benefit’in birçok tint çeşidi var ama içeriği güvenli olan şu ikisini önerebilirim:

Soguk tenliler için pembe tonlarda:

http://www.goodguide.com/products/384436-benefit-cosmetics-posietint


Sıcak tenliler için şeftali tonlarında:

http://www.goodguide.com/products/390769-benefit-cosmetics-chachatint

(Cildiniz ne tonda ogrenmek icin http://www.sacport.com/ten-rengine-gore-sac-rengi-secimi/ )
Ben soguk tenli olduğumdan PosieTint’i kullanıyorum ve bu üründen çok memnunum. Toz pudralara göre kullanım kolaylığı sağlıyor. Özellikle terlemenin sık olduğu yaz günlerinde toz allık ve pudraların terle karışık gözenekleri tıkamasını istemezseniz bu ürünü kesinlikle denemelisiniz. Ayrıca, sıvı olduğundan toz allık gibi kolayca silinip çıkmıyor, çok kalıcı. Ben özellikle makyaj yapmayı istemediğim günlerde sadece bu tint’i sürerek yanaklarımı renklendirmeyi tercih ediyorum

Güzel günler dilerim.

Filiz

2 comments:

  1. Faydalı bi yazı olmuş teşekkürler.
    Ben de beklıyorum bloguma :)

    ReplyDelete
  2. Peki The Balm allıkları için yorum yapabilirmisniz

    ReplyDelete