Wednesday, November 14, 2012

Bir maskara hikayesi


Birkaç yıl önceye kadar doğru dürüst makyaj yapmayı bilmezdim açıkcasi. Alerjim de oldugu icin ancak dışarı çıkacaksam rimel sürerdim ve bu genelde siyah bi rimel olurdu. Ne zaman siyah rimel sürsem, insanlar mutlaka "takma kirpik mi taktın?" diye soruyorlar. Çünkü aslında siyah benim için doğru bir renk değil, yüzümde kontrast çok az, kaşlarım ve kirpiklerimin yarısı da sarı olduğu için doğal durmuyor. Gözlerimin içinde sarı noktacıklar oldugu için de mavi rimeli tercih ediyorum.

Bu rimel tercihimi size niye anlattigimi dusunuyorsaniz, amaç  tabii ki saglikli ve mavi rimel bulmanın zorluklarını paylaşmak. Bu konuda uzun uzun konusabilirim, ancak bu iş için başka bir blog açmak gerekir. :D 


Doğal olarak, siyah rimel kullanan sevgili arkadaşlarımız çok şanslı, piyasada bir çok sağlıklı rimel var. 
Bunlardan ilki Physicians Formula Organic Wear Mascara, hayvanlar üzerinde deney yapmıyor:

Gördüğünüz gibi sadece isimleri değil, paketleri de gayet afili, üçü de sağlıklı, üçü de uygun.

İkincisi, sasirtici ama gerçek The Body Shop'tan waterproof mascara, diğer rimelleri pek sağlıklı değil ama bunun içeriği iyi ve hayvanlar üzerinde deney yapmıyorlar:



Üçüncüsü, Sephora'nın bazı rimelleri. Sephora da hayvanlar üzerinde deney yapmıyor. Bunlardan ilki: 


İkincisi ve benim kullandiğim da:

Gördüğünüz gibi Good Guide 4 gibi kotu bir puan vermis, tabi ki nedenini sordum. Cevaplayan kişi içerikte alkol var ibaresi var ama ne alkolu oldugu beliritlmemiş, o sebepten kırdık notunu dedi. Adama biraz çıkışmış olabilirim. Bence çok saçma, çünkü metil alkol koyacak halleri yok, belli ki etil alkol. Velhasıl bu rimeli seviyorum çünkü alerji yapmıyor, akmıyor, ve evet mavi rengi var. Hatta mor ve yeşil ve kahverengi bile var. Viva Sephora diyorum. 

GG gorevlisi ile yaptigim konusma linki aşağıda. 


Rimellerde dikkat edilecek zararli kimyasal listesine gelirsek, her türlü paraben, propylene gylcol, Triethanolamine (TEA), SLS klasik olarak elimine ettiğimiz içerikler. Rimele özel Tergitol(R) NP-10 (nonionic) ve Peg/PPG-17/18 Dimethicone içeriğine dikkatinizi çekmek istiyorum. Truth in aging sitesinde yazdığına göre PEG/PPG-17/18 Dimethicone toksikmiş. Tergitol(R) NP-10 ise hormon bozucu. Bir de hoşuma giden bir şey söylemiş. Eğer rimelinizi temizlerken kirpiklerinizin döküldüğünü görüyorsanız, o rimele alerjiniz var demek demiş, katılıyorum. 

İbret olarak gençliğimin baharında kullanmış bulunduğum maskaranin içeriğini göstermek istiyorum: 


tam bir felaket :D 


Sağlıklı günler diliyorum,

Ağça

No comments:

Post a Comment