Friday, February 24, 2012

OJE ÇIKARICILAR VE OJELER


Aslında yıllarca asetonun sağlığa ne kadar zararlı olduğu konusunda gerek aile büyüklerinizden gerek medyadan birçok uyarı almışsınızdır. Bunlar kısmen doğru da olsa aslında oje çıkartıcılardaki tek zararlı madde aseton değil. Propilen glikol [3], Retinyl palmitate[2] ve BHT[1] oje çıkartıcılarda rastladığım bazı maddeler. Bu maddeler hakkında linklere yazının sonundan ulaşabilirsiniz.

Nerede kalmıştık? Aseton: Evet, 1995 yılına kadar EPA’nın zehirli maddeler listesinde yer alan aseton, sürpriz bir karar ile bu listeden çıkartıldı. Bugüne kadar hakkında çok çalışma yapılmış bir maddedir. Skindeep sayfasına göre, akciğer, göz ve ciltte iritasyona sebep oluyor ve aynı zamanda sinir sistemine zehirli etkileri var[4]. Hakkında 18,790 adet makale yazılmış. Bazıları çok tehlikeli olduğunu, bazıları ise hiçbir tehlikesinin olmadığını savunmakta. Fakat hala bilim insanlari bir karara varamadılar. Ben kaçınıyorum bu malzemeden, çünkü beni öksürtüyor (bkz. Lung irritation). Asetonsuz alternatifleri ise böyle bir etki yapmıyor. Eh madem alternatifi var, bu kadar şüpheli bir maddeyi ben neden kullanayım?

Bu hafta Sephorayi ziyaret ettiğimizde aseton içermeyen oje çıkarıcıları olduğunu gördük.  “Sephora Collection Express Nail Polish Remover” isimli oje çıkarıcı, goodguide sitesine göre sağlığı tehdit edecek bir içeriği yok gibi görünüyor.



Bir başka aseton içermeyen oje çıkarıcıyı bana Filiz hediye etmişti. Inglot firması tarafından üretilmiş, aseton kullanılmamış, E vitamini ve aynısefa çiçeği yağı içeriyormuş. Aylardır kullanıyorum, hala bitmedi. Tırnaklarımın rengi aseton kullanmaktan sararmadı vs. Güzel bir ürün tavsiye ediyorum.





İşyerime çok yakın bir mağaza açıldı. Rossmann isimli bu mağazayı belki duymuşsunuzdur.  Öko-Test: sehr gut ifadesini gördüğüm ürünleri alıp deniyorum genelde memnun kalıyorum.  Bu ürünü de iş yerimde acil durumlar için ISANA marka oje çıkartıcı aldım.

 
Üzerindeki Öko-test etiketini görmüşsünüzdür.  Fiyat olarak inglot ve sephora ürünlerinden daha uygun, fakat  Inglot oje çıkarıtıcıya kıyasla daha tahriş edici. Ojeleri çıkartırken tırnaklarımın çevresi bembeyaz oluyor.  Sanırım inglot un içindeki yağ ve vitamin bu tahrişten koruyor, onun için inglotu daha çok beğeniyorum.  Tabi  ISANA oje çıkartıcı kullandıktan sonra iyi bir el kremi sürmek de aynı işi görüyor, herhangi bir probleme yol açmıyor.

Hangi oje yakismaz ki kiz sana?
Oje zor bir kozmetik. Bir sürü solvent içeriyor. Ne zaman oje sürmeye yeltensem kedilerim gozlerini kısıyor ve hemen odadan kaçıyorlardı. Ta ki daha sağlıklı alternatifleri bulana kadar. Artık oje sürerken kaçmıyorlar. Bu da benim hayvan deneyimdi, bilimsel değil tabi ki :D


Inglot ‘un ojelerini ne kadar övsem az.  Herşeyden önce formaldehit içermiyor. Sonra,  harika renkleri var ve gayet kalıcı. Daha güzel yanı içeriklerini ewg.org/skipdeep sitesinden kontrol ettim. Bu sitenin görüşlerine göre gayet sağlıklı görünüyor. O2M serisi, tırnakların hava almasına da izin verdiği için popüler bir seri.  Sadece fiyatı üzmekte. Basit bir ojeyi 1 Tl ye alırken buna 20 kusur TL vermek biraz iç yakabiliyor :D

Renklerine sitesinden bakabilirsiniz.


www.goodguide.com sitesine göre Sephora nın bazı ojeleri de mantıklı. Sağlık puanı olarak 8 vermiş. Ama sadece küçük yassı şişelerde olanlara. Bazılarına 0 vermiş :D  dikkat etmek lazım :D

Diğer renklerini buradan görebilirsiniz. http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P266305&categoryId=S10701&shouldPaginate=true Kapatıcılığı fena değil, çabuk kuruyor ve oldukça kalıcı. Ufak görünüyor ama uzun süreli kullanabiliyorsunuz.

Yine Rossman da satılan Rival de Loop ojelerinden de bahsetmek istiyorum.  İçerikleri tam olarak yazmamışlar ama formaldehit içermeyen özel bir serisi var.
Kapatıcılığı fena değil, pek kalıcı değil ama fiyat olarak çok ucuz ve çok güzel renkleri var.

Flormar ve Pastel firma yetkililerine mail attım, henüz cevap vermediler. Verdikleri zaman buradan duyuracağım.

Not : Flormar yetkililerinden bir haber çıkmadı. Bunun üzerine flormar mağazasına gidip sordum. Bazı ürünlerinin üzerinde gizli çıkartma tekniği ile içerikleri yazmışlar. Arkasında beyaz etiketi olan Flormar ojeler skindeep sitesinden yaptigim kontrol sonucu iyi not aldı. Diğerlerine kefil değilim :D
Yasasin flormar diyor, turkuaz ojemi iç rahatlığı ile sürüyorum.
Sağlıklı günler diliyorum,

Ağça

No comments:

Post a Comment